Hvis du står overfor at skulle vælge CRM-system, ved du sikkert allerede, at der er masser af systemer at vælge imellem. Det kan være svært at finde hoved og hale i de mange CRM-systemer, og ofte er det noget nær umuligt at sammenligne dem. Snart begynder spørgsmålet at melde sig – hvilket CRM-system skal du vælge?
I denne artikel kommer vi med 5 grunde til at vælge Salesforce som dit nye CRM-system. Salesforce er givetvis ikke det rette valg for alle virksomheder, men kan du se idéen i at opnå de fordele, vi nævner her, er Salesforce dermed også uden tvivl en interessant mulighed for dig.
Lad os se nærmere på de 5 fordele ved at bruge Salesforce.
Nemt at bruge
Vi kan lige så godt sige det med det samme. Salesforce kan være et komplekst system at finde rundt i, hvis du skal have styr på, hvad der sker i alle hjørner og afkroge af systemet. Når vi alligevel advokerer for, at systemet er nemt at bruge, skyldes det Salesforces opbygning kombineret med den brugergrænseflade, den enkelte bruger præsenteres for.
Med det mener vi, at nye brugere relativt nemt kan sættes ind i brugen af den brugergrænseflade, de dagligt præsenteres for. Salesforce giver en lang række muligheder for at tilpasse brugergrænsefladen, så denne holdes simpel, og bruger du lidt krudt på at bygge systemet godt op, er det faktisk ret simpelt at bruge.
Salesforce kan tilpasses efter virksomhedens størrelse og branche
Det er således muligt at tilpasse Salesforce efter behov. Faktisk er det muligt at tilpasse efter en lang række kriterier, og som noget helt særligt har Salesforce udviklet branchespecifikke moduler, der er opsat specifikt efter disse branchers behov.
Og selv om Salesforce måske kan virke som et enormt CRM-system forbeholdt store virksomheder, så er det også muligt for mindre og endda helt små virksomheder at være med. Salesforce tilbyder både Small Business Solutions og Salesforce for Startups, der begge er dedikerede til mindre virksomheder og iværksættere, der har brug for et prisbilligt alternativ af høj kvalitet. Efterfølgende er desuden det nemt at skalere op i takt med, at dine behov ændrer sig.
Et CRM-system med mange muligheder
Salesforce er et CRM-system med mange muligheder. Der findes et hav af forskellige moduler indenfor salg, kundeservice, marketing og mange andre felter, og samtidig giver deres åbne API mulighed for at integrere Salesforce med andre løsninger. Det åbner op for et CRM-system, der i høj grad kan justeres efter behov, da modulerne i høj grad kan sammensættes præcis, som du ønsker.
Salesforce er cloudbaseret og mobil
Da Salesforce er et cloudbaseret CRM-system, er det muligt at tilgå hvor og når som helst. Samtidig slipper du selv for at stå for opbygning af infrastruktur, men kan i stedet nyde godt af de fordele, en cloudbaseret løsning giver.
Salesforce var oprindeligt et af de første CRM-systemer, der lancerede et mobilt CRM, og man har siden da gjort et stort nummer ud af at levere en mobil løsning, der for alvor skiller sig ud fra konkurrenterne. Det betyder, at du i dag kan tilgå Salesforce på mobile devices uden at skulle nøjes med en nedgraderet version af CRM-systemet. Du har med andre ord altid samtlige data fra Salesforce lige ved hånden, når du har brug for det.
Salesforce er populært
Det er med CRM-systemer som med alle andre produkter. Hvis du gerne vil vide, hvad der fungerer bedst, kan det godt betale sig at se nærmere på, hvad andre kunder vælger. Og når det kommer til CRM-systemer – ja, så vælger kunden ofte Salesforce.
Salesforce er et af de mest populære CRM-systemer på markedet, og det er ej heller tilfældigt, at Forbes Innovators tidligere har kåret Salesforce til verdens mest innovative virksomhed hele fire år i træk. Det sker kun, hvis man har et skudsikkert produkt, der leverer langt over forventningerne. Og ser vi på Salesforce, er det netop det, deres produkt gør.
Hvis du har brug for flere råd og vejledning til at komme i gang med din CRM-system, så skriv endelig til os i Team Miklagard hvor vi har specialister der kan hjælpe dig med at sætte dig i gang.