Website Webshop SEO Blog Guide Google Ads

Paid Media

Google Ads – Hvordan du optimerer din konto

Du har nu oprette en kampagne, og lavet nogle ad grupper og annoncer. Du er klar til at få din pris ned per klik, samt at optimere din konto så du kan forbedre dine konverteringer og din annoncer. Her er nogle tips til hvad du skal kigge på og optimere så du kan få lavet en bedre annonce der kan få dig flere kliks og koste dig mindre.

Adskil søgeord i forskellige ad grupper

Som vi allerede nævnte i sidste sektion, så er det vigtigste annoncerelevansen. Så det er altid vigtigt at gennemgå sinde annoncer, og tjekke efter om alt har en god annoncerelevansen. Det vi plejer at gør er at tjekke om all ad grupper har søgeord der er ens. Hvis ikke så adskil de søgeord som har en lav annoncerelevansen.

Når du deler søgeordene over flere ad grupper kan du mere målrette være annonce til det søgeord og derfor have en bedre CTR.


Brug extensions

Gør brug af annonce udvidelser, da de kan gøre din annoncerelevans meget bedre. Google har flere steder anbefalet at man bruger dem og til en god grund, disse kan gøre din annonce meget bedre og mere attraktiv.

Brug din søgeord i alt

Som allerede nævnt så det meget vigtigt at bruge søgeord i alt så som overskrift, beskrivelser osv... Da disse gør relevansen meget bedre.

Lave flere annoncere

Når du lavere flere annoncer per ad gruppe. Så kan du se hvad er bedre og hvad får flere kliks, på den måde kan man optimere sine annoncer en del. Man kan deaktivere eller slette de dårlige annoncere senere, og lade de bedste køre på den måde kan man lære hvad virker o hvad ikke gør.

Bedre landingssider

Det er altid godt at føre bruger til en hjemmeside med en god oplevelse, derfor når man optimerer en annonce så skal man altid tjekke hvor den annonce føre hen. Har den side de søgeord der bliver søgt efter, hvor relevant er indholdet som brugeren finder osv...

Fjern søgeord der ikke performer

Har du en ad gruppe der er dårlig, eller nogle søgeord du ikke klare det godt med, er det bedre bare at fjerne eller ligge dem på pause. Det ikke godt at man har en dårlig relvanse på annoncerne.

Negativ keywords

Negativt søgeord er ekstremt vigtigt. Man skal altid undtage alle de søgeord der ikke har noget med hvad du tilbyder at gøre. Disse søgeord tager prisen bare op og giver ikke noget tilbage. Så det vigtigt man er specifikt og kun bruger søgeord der har godt relevans.

Konverteringer

Konverteringer bruges tit da Google AI kan bruge dette data til at forøge konverteringer på Google ads. Her bruge disse data til at finde mønster i søgningerne.

Miklagard Datadreven Webbureau SEO, PPC & Digital


All rights reserved Miklagard Group ApS 2021

CVR.nr: 40780068