Website Webshop SEO Blog Guide Google Ads

SEO Bureau

Vi her I Miklagard er et SEO Bureau dvs. at når nogen gerne vil optimere deres hjemmeside og skabe mere vækst og har brug for nogen eksperter til at komme hen over. Så vil de komme til os, her vil vi hjælpe dem med forskellige ting til at opnå deres mål. Vi starter med at analysere deres hjemmeside og finde ud af hvilken forbedringer der kan fortages. Herefter ligges der en SEO-strategi til hvordan det kan forbedres i de forskellige fronter.

SEO Analyse

Som sagt starter en SEO-Optimering med en analyse med hvad der er er muligheder, samt hvad en hjemmeside mangler og er dårlig i. Når en SEO-Strategi dannes skal der være et klart billede af hvad selve hjemmesiden mangler og hvilken ting der kan booste den. Her vil vi gå igennem de vigtige ting der skal undersøges når en analyse laves.

Søgeord analyse

Her undersøges der om hvilke søgeord som hjemmeside mangler, som måske andre konkurrenter har. Det kan også være nogen søgeord der har meget volumen som man kan bruge til at tiltrække mere trafik og vækste webshoppen. Det er vigtigt at ikke kun kort søgeord dannes, men også lange søgeord da det næsten altid at disse er lettere at komme i toppen af hurtigt.

Der skal også dannes et overblik her over de vigtige service/produkter eller lign. som hjemmesiden tilbyder og hvilke søgeord der primært er dem der er de absolut vigtigste.

Eksempelvis hvis en hjemmeside sælger Mangos, så er “Mango” en af de primær søgeord. Dog er der mange der skriver om mango og derfor vil det være svært at komme op i toppen af søge resultaterne. Så andre søgeord som “what mango should you buy” kan være væsentligt nemmere at rankere på. Når man rankere godt på de søgeord kan man derefter nemt komme i toppen på “mango” men det vigtigt at man starter et sted der er nemmere.

Link Building Strategi

En vigtig ting i SEO-Optimering er linkbuilding. Her kigges der både på interne links og eksterne links. For dem der er intern vil man altid gerne lave links der linker rigtigt til de forskellige sider, så at en bruger nemt kan komme frem til de ting de leder efter og kan få svar på hvad de skal have svar på. Om det er at finde den rigtig vare, eller at finde kontakt formularen. Når links bygges rigtigt forstærkere de også hinanden og dermed bliver deres SEO-værdi højere.

For de eksterne links så skal der laves Outreach til andre sider som kan gavne af at linke til din side. Når sider linker til din side så forstærkere de din sides SEO og forhøjede din trafik til siden. Det er netop derfor den her del er ekstremt vigtigt.

Det er dog vigtigt at kun de sider som er relevante til den hjemmeside linker og at det ikke bare er random links.

SEO Strategi

Når vi har søgeord analysen så skal strategien laves. Her laves der en klar plan på hvordan der skal opnås vækst til siden. Der er flere kanaler hvor trafikken kan komme fra, så som sociale media. De skal alle ligges ind i strategien og tages i betragtning. Udover det skal der også tages højde for om hvad der er vigtigst at bruge tid på, og dermed dannes der nogen mileplaner til de forskellige faser.

En SEO-strategi vil indeholde hvor mange artikler der skal skrives på bloggen per dag eller uge. Hvem der skal outreaches til for at lave backlinks fra og til hvilke sider de skal gå til. Hvad produkter skal hede, og hvilke navngivninger der skal gives til de forskellige sider. Det er dog vigtigt at når sider bliver skrevet, og artikler at de har noget information som andre ville gide læse og gavne af. Hvis ikke så er det skidt og ville ikke trække trafik til siden og Bounce-Rate ville være høj. Hvilket betyder at folk tilgår siden og navigere straks væk.

SEO-vækst måling

Det er også vigtigt at man kan måle på de ændringer der laves på siden så man let kan se hvilke betydninger alt det man har lavet har haft. Her skal man bruge forskellige redskaber til at måle trafik.

Nogle af de redskaber er:

  1. Google Analytics
  2. Google Search Console
  3. Ahrefs
  4. Semrush

Det vigtigt man kan se hvad resultaterne er så man let kan justere på SEO strategien og få den bedste resultatet.

Hvorfor vælge en SEO Bureau

Ja, du kan lave SEO selv og lær dig hvordan man gør. Men det er ikke nemt og hvis du gerne vil oppe i toppen så skal du have professionel hjælp til det. Det er kun med erfaring man kan være en SEO-ekspert, og det tager tid før du kan se resultaterne. SEO er noget der tager flere måneder, og hvis man ikke ved hvad men laver kan man ende med at have brugt meget tid der er dyrebar. Derfor er det vigtigt at en SEO-ekspert kan hjælpe en, og sikre at man kan få vækst.

Hvorfor Vælge Miklagard

Vi har rigtigt store erfaringer med SEO, Marketing og IT og har arbejdet med det i flere år. Vi har arbejdet med store internationale virksomheder og Danske. Vi ved derfor hvordan vi kan få dig til at vokse. Det der skelner os fra alle andre er vores kvalitet og engagement. Vi arbejder med vores kunders hjemmesider som vores egne og sikre at de er glade for den service vi tilbyder. Din mening er vigtig for os, og de resultater vi giver dig er ligeså vigtige for os.

Vi tilbyder rigtige gode priser og hjælper dig igennem de hårde tider. Her under Korona hjalp vi alle vores kunder som fik svært ved betalinger. De har så værdsat det og er yderst taknemlige for vores hjælp.

Ydermere har vi rigtig god kommunikation og holder kontakten så du altid kan få fat i os. Vi vender tilbage hurtigt og løser de problemer du har.

Miklagard Datadreven Webbureau SEO, PPC & Digital


All rights reserved Miklagard Group ApS 2021

CVR.nr: 40780068