Website Webshop SEO Blog Guide Google Ads

On-Page SEO

On-Page SEO

Nu har do søgeord til at bruge og du skal til at lave indhold til din side. Her skal du arbejde på din On-Page SEO så at dit indhold er godt og kan optjene mere trafik til din side. Der er mange ting vi allerede har nævnt i Teknisk SEO-delen derfor vil vi ikke gå gennem nogle af dem vi har snakket om som faktisk også bruges til On-Page SEO.


Lav content der er værd at dele

Det er altid bedst at når man skaber indhold at man laver noget der er værd at dele. Dette gør siden original og at bruger der besøger den får en fornøjelse og henviser andre til siden eller deler ting fra siden på deres sociale media osv...

Er er flere muligheder for at gør en side værd at dele, det første er at skrive noget indhold der er sjovt at læse og overskueligt. Alt for meget tekst kan være overvældende at læse, så det er vigtigt at bruge bullet points. Og opdele teksten i forskellige dele. En rigtigt populær måde at opdele en artikel f.eks. er at have en titel i toppen. Derefter kan man have en noget intro tekst. Og så nogle heading 2 og nogle underpunkter under det. Det er vigtigt at opdele teksten i headings H1, H2, H3 osv...

Optimal Side Struktur til Google

Som ses på billedet, så er det vigtigt at bruge “H1”, “H2”... Headings/Overskrifter til at strukturere kode og tekster så at det er nemt læseligt for Google søgemaskine, og til andre der besøger din hjemmeside. Disse overskrifter gør en hjemmesiden meget nemmere at overskue og læse.



Billederne og Infografik

Billederne og Infografik for Google Optimering

Man kan også have billeder og illustrationer på siden til at hjælpe på bruger oplevelsen. Dette giver siden en bedre følelse. Hvis man selv laver billederne og illustrationerne kan de også deles og blive populær. Det er så vigtigt at hvis man har billederne på siden at man har alt teksten på dem så de kan rankere på søgemaskinerne.

Infografik kan være stærkt indhold og kan booste siden. Men det kræver man laver det selv og at det er helt unikt.


God bruger oplevelse

Altid skal man have fokus på hvordan bruger oplever hjemmesiden han besøger. Har man måske en webshop, så det nok vigtigt at have en shop knap der er synlig og hurtigt at finde. Man skal også hele tiden tænke næste skridt og hvor nemt det er for brugeren at finde ud af hvordan de kommer videre.

Man vil ikke have for meget information så at platformen bliver for vanskeligt og svært at overskue. Det gør at bruger ikke kan finde ud af at bruge hjemmeside og vælger at gå et andet sted. Man har til opgave at svare på det brugeren søger efter, og det er det man skal have fokus på.

Farver er vigtige, og der skal være balance på siden med dem. Alt skal være let læseligt.

Som også nævnt tidligere så skal bruger kunne navigere rundt nemt, så en menu i toppen er ikke helt tosset. Den skal være nem at finde og navigere rundt i og bruger skal kunne finde det de ledere efter.

Der skal også tænkes over at folk bruger forskellige størrelsers enheder. Så siden skal være Responsive. Dvs. At den skal se rigtigt ud på alle skærm størrelser og være ligeså pæn på en lille skærm som på en stor en.


Duplikat indhold

Indhold der er duplikeret på flere sider er ikke godt og kan skade sidens performance. Det derfor vigtigt ikke at bruge det samme content på alle sider. I gamle dage sat man det samme indhold in på mange sider men gav dem bare en ny titel og det var det. Så kunne Google tage alle disse søgeord og man kom frem på dem alle. Siden da er Googles algoritmer blevet opgraderet og kan se hvis man gør dette. Det vil ikke virke og siden kan blive på virket negativt.

Man må heller ikke bare kopier indhold fra en anden side, det skader også da Google vil kunne se at det det samme indhold der er kommet på begge sider, og kan se hvilket af dem der er den originale. Den nye side der er kopi vil bare ikke blive indekseret.


Cloaking

En anden metode som bliver brugt er at vise indhold til Google Robotten som ikke bliver vist til bruger der besøger siden. Det kaldes Cloaking. Det er en type a “Black Hat” og bliver brugt til forskellige formål som vi ikke kommer ind på her. Men dette kan skade en side meget. Det der bliver vist til bruger skal være det samme som Google ser. Udover det er der nogen der skjuler et link måske som man ikke vil have bruger kan se men Google kan se. Dette er også en form a Cloaking.


Keyword stuffing (Nøgleord fyldning)

Har man et nøgleord så det ikke bare om at fylde en side op med det samme ord bare så Google kan ranker siden på det ord. Det er unødvendigt og skaber intet en dårligt indhold som folk ikke gider og læse og dermed aldrig kommer til toppen af søge resultater. Fokus skal altid være om at skab rigtigt godt indhold til brugerne.


Link Struktur

En af de vigtige On-Page SEO-optimeringer er link strukturen, dette er en vigtig optimering at gøre, og vi går den igennem i næste sektion som kan læses her.


Teknisk SEO

Der mange andre ting som kan øje On-Page SEO som vi allerede har snakket om og det er alt i den teknisk SEO. Du kan gå tilbage og læse om disse her.


Miklagard Datadreven Webbureau SEO, PPC & Digital


All rights reserved Miklagard Group ApS 2021

CVR.nr: 40780068